Om Sandaga

Om Sandaga

Sandaga är ett kooperativ som startades i januari 2012. Idén till Sandaga föddes hos en grupp kvinnor som såg ett större behov av hushållsnära tjänster i dagens samhälle och en möjlighet till integration och arbetstillfällen i kooperativ form.

Förutom att tillgodose behovet av hushållsnära tjänster är Sandagas mål att skapa individuellt anpassade arbetsmöjligheter till personer som befunnit sig långt ifrån arbetsmarknaden och på så sätt minska behovet av försörjningsstöd genom offentliga medel och skapa förutsättningar för bättre social integration. Sandaga vill skapa utvecklande arbetsmöjligheter och vädersätter att kunna stödja personer som tidigare haft svårt att ta sig in i arbete.

Genom att du som kund väljer Sandaga, får du alltså inte bara en tjänst som utförs med hög kvalitet, du bidrar dessutom till möjligheten för människor att försörja sig själva och till social integration.

Kooperativet har funnit olika arbetsområden för att kunna ge en bred service samt erbjuda kooperativets medlemmar stora arbetsmöjligheter. Dessa områden är:

  • Catering av World Foods
  • Städning i hem och offentliga miljöer
  • Fönsterputs
  • Barnpassning
  • Second Hand
  • Bemanning

Vi vill att du ska känna dig trygg i att anlita oss, därför vill vi att du ska veta följande:

  • Vi strävar ständigt efter att använda miljöanpassade produkter.
  • Vi utbildar våra medarbetare att utföra sina arbetsuppgifter ur ett hållbart miljöperspektiv.
  • Vi har F-skattsedel
  • Vi är momsregistrerade
  • Vi har obligatorisk internetutbildning
  • Vi genomför kvalitetskontroller.

Hemstädning

Känner du att tiden inte räcker till? Vill du använda helgen till något annat än att städa?

Med Sandagas medarbetare kommer du att känna att du får mer fritid och att det vi erbjuder är mer än bara ett rent och snyggt hem.

Hos oss kan du beställa städning både på abonnemang eller vid enstaka tillfällen. Vi vill ge dig frihet och möjlighet att bestämma vad som passar just dig bäst.

När du anlitar Sandaga går vi tillsammans igenom hemmet så att allt som skall göras blir noterat. Varje hem har en egen checklista där alla moment finns med samt dina egna önskemål. Förutom dammsugare använder vi gärna vårt eget städmaterial om det passar dig och dina behov.

I samband med städningen kan vi också tvätta, vika din tvätt och stryka dina kläder men det är möjligt också att köpa tjänsten separat.

Hur fungerar skattereduktionen?

Sedan 2008 har privatpersoner möjlighet att få skattereduktion för hushållsnära tjänster så som städning och barnpassning. Sedan 2009 tillämpas dessutom den så kallad fakturamodellen vilket innebär att du som kund får en faktura för halva kostnaden av arbetet, resten betalas via skattereduktionen och ansökan för den gör vi åt dig, du behöver inte sköta något som helst pappersarbete.

Avbeställning av beställd tjänst ska ske senast 48 timmar innan städtillfället annars debiteras hela beloppet.
Reklamationstiden är 48 timmar på alla våra hushållsnära tjänster.
Är du som kund inte berättigad RUT-avdrag debiterar vi fullpris.